»KER ALKOHOL NI MLEKO«

Ker alkohol ni mlekoŠtiri največje mreže na področju preprečevanja zasvojenosti v Sloveniji - Preventivna platforma, NVO varujejo naše zdravje, Mreža 25x25 ter Mladinska zveza Brez izgovora Slovenija, so pred kratkim predstavile spletno stran www.keralkoholnimleko.si, ki je namenjena zbiranju podpore odločnejšim ukrepom na področju alkohola pri nas. Pridružite se – Zveza paraplegikov Slovenije se je akciji že pridružila.
Koordinator kampanje, Jan Peloza, je ob tem povedal: »Kampanja je nastala kot odgovor na dejstvo, da se Slovenija uvršča v sam svetovni vrh po porabi alkohola za osebe starejše od 15 let. Kljub temu, da šest od desetih slovenskih sedmošolcev do alkohola pride doma, verjamemo da so starši in stari starši le del problema, težava pa je predvsem vsesplošna sprejetost alkohola – od dostopnosti na vsakem koraku, zelo nizkih cen, oglasov, ki ciljajo na vse mlajše osebe, do alarmantno nizkega upoštevanja zakona o prepovedi prodaje alkohola mladoletnim. Skoraj polovica otrok, ki prične piti v osnovnošolskih letih, od njega postane zasvojena, zasvojenost pa se lahko razvije že po enem letu. Zato uradno lansiramo kampanjo zbiranja podpisov za uvedbo celostnih ukrepov na področju alkoholne politike pri nas, kar pa ne pomeni, da mora na tej točki ukrepati samo država. Veliko lahko pri tem storijo tudi npr. gostinci, prodajalci, starši, oglaševalci, zdravniki, nevladne organizacije, stari starši, medicinske sestre, učitelji, predvsem pa znane osebnosti in vplivneži.« Primer dobre prakse pri podpori kampanji sta vplivneža Teja in Jani, znana pod psevdonimi »Cool Fotr« in »Cool Mamacita«, ki imata na družbenih omrežjih zelo veliko skupino sledilcev in podpornikov.
Socialno-marketinška kampanja »Ker alkohol ni mleko«, ki je bila od maja letos pretežno vidna preko slovenskih družbenih omrežij, je jasno pokazala, da jemljemo pitje alkohola med slovenskimi otroki kot nekaj samo po sebi umevnega. Začetni video, ko trener na zrežiranem končnem izletu ponuja alkohol 12-letnikom, je postal viralen, pobudnike kampanje pa je zmotilo predvsem večinsko opravičevanje in neobsojanje početja trenerja. Video (dostopen na povezavi https://tinyurl.com/alkoholnimleko) si je od takrat ogledalo že preko 140 tisoč ljudi s preko 10 tisoč odzivi nanj.
Čeprav bodo podpisi, zbrani na spletni strani www.keralkoholnimleko.si, po koncu zbiranja predani Ministru za zdravje, ki je končno odgovorno za pripravo zakonodajnih ukrepov na tem področju, se pobudniki kampanje zavzemajo za začetek dialoga tudi z različnimi interesnimi združenji, ki bi lahko alarmantno situacijo na tem področju še dodatno zajezili s svojim proaktivni delovanjem. Podpisi podpore posameznikov ter privatnih, javnih, profitnih in neprofitnih organizacij, se bodo na spletni strani kampanje zbirali do decembra letos, ko bo javnosti tudi uradno sporočen rezultat.

Logotip Društvo paraplegikov ljubljanske pokrajine

Društvo paraplegikov ljubljanske pokrajine je bilo ustanovljeno 5. decembra 1978 in združuje skoraj tretjino vseh slovenskih paraplegikov in tetraplegikov.
Namen in cilj društva je prostovoljno in neodvisno združevanje paraplegikov in tetraplegikov zaradi ugotavljanja in zadovoljevanja njihovih posebnih potreb ter zastopanja njihovih interesov.

Društvo paraplegikov
ljubljanske pokrajine
Dunajska cesta 188 - 1000 Ljubljana

Telefon: +386 (01) 569-11-23
Telefaks: +386 (01) 569-11-24
GSM: 041 649-806 - 051 649-806

E-pošta: dlj.paraplegik@guest.arnes.si
Splet: www.drustvo-para-lj.si

Transakcijski račun:
SI56 6100 0001 8731 144

Davčna številka:
SI 92039456

Twitter YouTube QR koda
mt_ignore Facebook